De voordelen van influencer marketing

De voordelen van influencer marketing

Instagram marketing inzetten is tegenwoordig zeer lucratief. Door je product of dienst te laten promoten op het populaire kaneel van een influencer zorg je ervoor dat je een groter publiek bereikt. Nu is brand awareness natuurlijk mooi meegenomen, maar bereik is in dit geval niet eens je grootste voordeel. Hier lees je alle voordelen van een influencer marketing bureau inzetten. Het eerste voordeel is dat je unieke content krijgt. Influencers zijn specialisten in het creëren van nieuwe content. Als je ervoor kiest om influencer marketing ads in te zetten kun je er dan ook van op aan dat jouw product of dienst in een uniek daglicht zal worden gesteld. Je boodschap zal op een geloofwaardige en effectieve manier bij je doelgroep belanden.

Meer engagement met je doelgroep

Met authentieke content die relevant is voor je doelgroep trigger je mensen om interacties aan te gaan. De hoogte engagement level worden vaak bereikt door influencers met een kleiner bereik. De authenticiteit van deze kleine influencers zorgt er namelijk vaak voor dat ze een nauwere band hebben met hun volgers. Het is dus niet alleen belangrijk hoeveel volgers een influencer heeft, maar ook hoe trouw deze volgers zijn. Influencers met een trouwe groep volgers zullen je het beste resultaat opleveren. Het draait immers niet alleen om het bereik dat je haalt met je influencer post maar ook wat de volgers doen met de content. Loyale volgers zullen sneller een reactie plaatsen of zelfs de post delen waardoor je gemakkelijker meer mensen bereikt. Een publiek dat daadwerkelijk interesse heeft in de geplaatste content zal eerder geneigd zijn om een betalende klant te worden van jouw product of dienst.

Lees tip:  De Makita schroefmachine, hoe kies je die uit?

Je zorgt voor vertrouwen

Het is heel menselijk om een reclame te wantrouwen, het is immers duidelijk dat de adverteerder geld wil verdienen aan je. De volgers van een influencer zien deze persoon echter als een soort vriend. Als een influencer een product aanraad komt dit daarom meer over als een persoonlijk advies dan als een reclame. Op deze manier creëer je vertrouwen onder je doelgroep. Consumenten hebben tot wel 92% procent meer vertrouwen in een aanbeveling van een ander dan in een commerciële boodschap van een bedrijf. Als je echt impact wil maken met je bedrijf is een persoonlijke touch dan ook echt essentieel. Influencers zijn een goede manier om dit te doen, het zijn namelijk echte personen die vertrouwen kunnen creëren door middel van unieke content.

Je kan een specifieke doelgroep bereiken

De meeste influencers hebben volgers met een specifieke interesse, bijvoorbeeld mode, kunst of beauty. Maar er zijn ook influencers die zich focussen op verschillende onderwerpen. Je weet dus van te voren precies waar de volgers van een influencer geïnteresseerd in zijn. Je kunt dus altijd een influencer vinden die goed past bij jouw merk. Door middel van influencer marketing kun je dan ook heel gericht een boodschap overbrengen naar een relevant publiek. Onderzoek wijst uit dat maar liefst 67% van de marketeers die gebruik maken van influencer marketing ervan overtuigd is dat ze op deze wijze een zeer specifieke doelgroep kunnen bereiken.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *